Salı, Temmuz 07, 2009

90 Dakika



Ntv yönetimi ekonomik krizi gerekçe göstererek 90 dakika programını yayından kaldırdı.Yıllardır spor programları arasında iyi bir reytingi olan ve sayısız ödül alan bir programın reyting bahanesi gösterilerek yayından kaldırılması,acaba bunun altında başka şeyler mi var?sorusunu gündeme getiriyor.

Türk Televizyonlarında yayınlanan diğer spor programlarına nazaran,daha kaliteli ve uzun süredir çizgisini koruyan bir programdı.Yayından kaldırılmasına üzüldüm.

90 Dakika'nın yayından kaldırılmasıyla ilgili Haşmet Babaoğlu'nun yazısı bir nevi herşeyi özetlemiş aslında.


Takım formalı medya patronları ve gelecek sezon

Medya patronlarının fanatik takım taraftarı olması tuhafınıza gidiyor mu hiç?Hayır.Forma giyip pozlar vermeleri veya tuttukları kulübün yöneticileriyle fazla içli dışlı olmaları sizde rahatsızlık uyandırıyor mu?Hayır.Hepimiz takım taraftarıyız...

Aynı kültürü paylaşıyoruz. Hep birlikte ipin ucunu kaçırıp dünyayı tuttuğumuz takımın renklerinden ibaret sanıyoruz.Medya patronları da bizim gibi bir insan nihayetinde!Hatta belki içinizden şöyle diyorsunuz...

Bizim canımız can da, medya patronlarının ki, patlıcan mı?İyi de...Bir de şöyle düşünün...Hangi kulüp başkanı objektif yorum ve habercilikten hoşlanıyor.Hatta bazıları bundan nefret ediyor. Koşullar el verse gazetelere, televizyonlara baskın yapacaklar.Onlara göre...Medya sadece kendilerinin istediği ve izin verdiği haberleri yapmalı!Futbol yorumcuları da yağdanlık olmalı!Şimdi söyleyin bakalım...

Bu başkanlar takımlarının "hastası" medya patronlarını etkilemezler mi?O formalı medya patronları da bir yıl, iki yıl direnseler bile, onca tazyik karşısında eninde sonunda pes edip başkanların isteklerine boyun eğmezler mi? Ne demek bu şimdi, diyeceksiniz...Şu demek...Önümüzdeki Süper Lig sezonu kıran kırana geçecek!Görüyorsunuz, büyük kulüpler krizi falan umursamadan çılgıncasına para harcıyor.Ne için?Ne pahasına olursa olsun, şampiyon olmak için!..Bu durumda, kulüp yöneticilerinin kendi takımlarının fanatik taraftarı olan medya patronlarını, hatta reklam verenleri "göreve çağırmaları" ihtimalini yabana atmamalıyız.Yani demem o ki...Önümüzdeki sezon başlamadan önce medyada çok kirli bir "temizlik operasyonu" başlayabilir.Kimsenin günahını almak istemem!Ancak içimde tatsız bir his var...
Haşmet Babaoğlu

Hiç yorum yok: