Perşembe, Mart 05, 2009

Karşılıksız Sevgi ...


Türkiye futbol bloglarını Aceto Balsamico sayesinde;internetin, forumlardaki kısır tartışmalar, sözlüklerdeki klişelere boğulmuş alıntılar , youtube üzerindeki video atışmaları eksenine sıkışmış futbol gündemini, daracık ekseninden söküp çıkararak , futbol üzerine özgünce ve özgürce yazılabilecek , en basitinden tek geçer ölçütün hepimizi kendisine delice bağlayan, tutkuyla sevdiğimiz bu oyunu sevmekten geçtiği , yazıp üretebilmek içinde başka bir statüye ihtiyaç duyulmadığı , futbol blogları sürecini başlatarak, Türkiye internet kültüründe bir devrime imza attı.. O yoldan cesaret alarak , kimisi taklit , kimisi özgün bir sürü blog çıktı piyasaya.. Bunun hiçbir zararı yok ..
Kendi adıma bir sürü futbol blogunu okuyorum, kimseyi rakip görmüyorum, tamamen kendi üretimimle oluşturduğum bu blog benim için neyse diğer bloglarda o , keşke daha çok insan futbol yazsa, futbol konuşsa, futbol üzerine düşünse, futbolu daha çok insanın sevmesini sağlasa..Her taşın altında politik gedik arayanlar , bloglarda yayınlanan güzel kadın resimlerinden tutun , yorumlara kadar eleştiri yapıyorlar.. Güzellikten, estetikten, kadın teninden hoşlanmak , kadındaki estetiği sevmek , heteroseksüel bir erkek için dünyanın en normal algısı olsa gerek..,Ana ekseni; futbol yazmak, futbol konuşmak,şahsım için;futbol harici sinemadan, fanzin kültüründen ,hayatın kendisinden, kişisel ilgi alanlarından beslenip , okuyanlara keyifli anlar yaşatıp onların fikirlerinden beslenerek , reel dünyanın baskısından kısa bir süre için bile olsa kurtulup birşeyler paylaşmak olan bu blogun hiçbir misyonu yok.. Her blogun ayrı bir tarzı, kategorisi, yazı çizi stili, farklı etiket alanları, güncellenme süreçleri var.. Her blog farklı noktalarda özgün ve başarılı.. Hepsi kendini okuyan insanlara farklı noktalarda keyifli tadlar sunuyor..

Peki bu futbol bu kadar önemli mi? ... İşiniz gücünüz yok futbol üzerine yazıyorsunuz diyen bir kitle var.. sanıyorum mesele ''futbolu hayatımızın'' hangi noktasına ne şekilde yerleştirdiğimizden geçiyor.. Futbolun bizler için neden anlamlı olduğunu kimseye ispatlamak zorunda değiliz.. Futbol benim için hayatımın merkezindeki en önemli öğe..Sadece Doksan dakikalık mücadele ile değil..Doğdum, büyüdüm, ölücem ve futbol hep aynı yerde aynı değeriyle kalacak.. Futbola uzaktan izleyici olarak kalmak oyunun doğasına aykırı.. Endüstriyel futbol ingilterede oturma zorunluluğu getirdiğinde açlık grevine gidecek kadar büyük bir mücadeleyi veren tribünlerin tarihini hayattan soyutlamak , 50-60 yıllık taraftar gruplarının sosyal gerçeğini ''bunlar bilinçsiz kitleler'' diyerek görmezden gelmek , en basitinden forza livorno oluşumunun mantığıyla çelişik geliyor bana..Futbol sadece 22 adamın karşılıklı top tepmesi doğal, doğası gereği taraf olmayı çıldırmayı gerektirecek , kurallarına karşın adrenalini tavan yaptıracak, bağlanmayı bu yollarca meczup olmayı gerektirecek bir oyun..
Siz aşık olduğunuz kadına neden aşık olduğunuzu bilebilirmisiniz? ben iç bilemedim nedensizce aşık oldum..Stranç tahtasına koyamadım futbolu..Sevdiğimiz kadınlar bize ihanet edebilir ama futbol asla ! Karşılıksız Sevgi ...

Hiç yorum yok: