Cuma, Nisan 03, 2009

Karalamaca #10

Yalanlarınız içinde bende bıraktıklarınız var birde. Önce yaşama sevincini zedelediniz iki yüzlülüklerinizle sonra akıllıymış gibi davranarak nekadar iğrenç olduğunuzu gösterdiniz bana.Konuşmayarak, susarak birşeyleri başarabileceğinizi sandınız. Hep sandınız ama herseferinde yanıldınız..

Mutluluğu kovalarken sizi hep mutsuzluk bulacak, bulduğunu sandığınız mutluluklar içinde üzülmeye devam edeceksiniz.. Edeceksin !Oysaki ayaklarının altında ezdiğin gerçek mutluluğu hiçbirzaman yakalayamayacaksın.

Biryerde duymuştum "Sevmek, seni seviyorum demek değildir. seni seviyorum derken titremektir." diyordu. Amenna böylesini bulmak bu zamanda çok zordur. Peki ya bulunca ? belkide bende bıraktıklarından geriye kalan son şeydi bunu düşünmek.Peh!

Olduda bitti maşallah

Son zamanlarda büründüğüm ruhet-i haliye durumu gerdikçe gerdi beni anlıyacağınız. Nezaman sıkılsam, daralsam yanımda olmasını istediğim sıcaklık ve sevgi hiçbirzaman yanımda olmadı. Nedensede hep sıkıntı zamanımda yanımda olmaz bunlar.

Ben aşkımı yazacaktım aslında buraya... Sayfa sayfa, satır satır, ve belkide hece hece dağıtmadan konudan sapmadan doya doya aşkımı yazacaktım belkide. Olmadı, yapamadım. Yazacak tek kelime bulamadım aşkıma dair. Çünki hepsini alıp götürmüştü benden. Ne var ne yok hepsini alıp götürdün birkaç kırıntı birkaç sözcük geriye kalanlardı. Ama ben yinede yazacam belkide aşkımı cebimdeki kelimeler yettikçe dilimin döndüğünce anlatacam herkese aşkımı..Yavaş !

Aşk dedimde ben aslında böyle direk aşk kelimesini kullanmazdım içimi dökerken. dolandırırdım lafı farklı kelimelerden farklı anlamlardan getirirdim o kelimeye anlamı. Belkide sen anlamazdın ne olduğunu ama ben yinede içimi dökmüş olurdum..

Şimdi neden aşk kelimesini direk kullandım diye kendi kendime soruyorum. Layıkmıydın acaba bu kelimeye?. Yani direk yazacak kadar basitleştirmişsem olayı bu sana layık gördüğüm aşkımın artık kırıntılarımı?. Kelimeyi kurarken özelliği gitmesin diye dolandırmayı seçmem nasıl bir değerdirki sana karşı ? dilime sakız yapmayim bunu sadece o duymalı derkenki özelliğimi bitmiştir sence ?Belkide artık yaşadığın basitliğe indirdin bendeki aşkını. İnsanın yüreğindeki fırtına birden böyle bitermiki? veyahut yanan ateş birden sönermi?. Elimizi yaktık heralde uzatırken sana içimizdeki ateşle aşkımızı.

Yazarım ben yine demiştim bende kalanları dimi ? Vazgeçtim lan anasını satim ! Bende kalanlar, bana kalanlar onuda böylece alıp götürme gözlerinle...

Anlatmak kaldı şimdi gözlere herşeyi. Boşu boşuna bakmasın yollara... aramasın manasızca boşlukta onu.. Bir umut diyip kadraja girmesini beklemekti bundan öncesi. Sonrası ise alice harikalar diyarında ufak bir turdan ibaret. Uyanınca yüzde hafiften mutluluk tebessümü. Sonra yine aynı bekleyiş..Ama mutlu bir bekleyişti.

Demiştim ya pozitif olmak vardır ruhumda benim. Tırnaklarımla yaptığım birşeyleri parmak ucuyla domino taşını devirir gibi devirsende bende bıraktıklarındır beni bağlayan hayata. Sen yapmışsındır ne yapmışsan.. "bir şey uğruna ölmeyi doğru bulmuyorum, birşeyler uğruna yaşamayı göze almaktır doğrusu, çünkü ölürsem o uğurda daha fazla bir şey başaramam"

Bundan sonra Cengiz AYTMATOV'a veriyorum sözü belki birşey anlarsın hayat dair.Hayat güzel çünki !

‘.. uzaklardan bulak başına susuzluğunu gidermek için gelmişsen , ben de rüzgar gibi eser gelir , ayaklarına kapanırım begimay ! kaderimde bugünün son günüm olduğu yazılıysa , ölmemek için direnirim begimay !bugün değil , yarın değil , sen var oldukça hiç ölmem begimay !ölürsem dirilirim , ölür ölür yine dirilirim begimay !hep sensiz kalmamak için yaşarım , sensiz kalmak kör olmaktır , gözsüz olmaktır …’

Hiç yorum yok: